top of page

לאכול בבלאנס - הבלוג - כל הטיפים והכתבות

איך לעבור את החורף בשלום, בייחוד עם איום הקורונה?

השם קורונה עד לא מזמן התקשר לנו רק עם בירה נחמדה, בעוד כיום זו מילה שגורמת לכולנו החל מתחושת לחץ קלה ועד לחרדה של ממש.

אז האם יש סיבה להיות בלחץ?

התשובה היא כן ולא. יש להיות זהירים!


טיפים להמנע מהדבקות בקורונה

ראשית, יש לציין שגופנו פוגש על בסיס יום יומי חיידקים ווירוסים שעלולים להזיק לו, רק מה.. שהגוף באופן די מיידי משמיד את אותם המזיקים, וכך בעצם אנו לא חולים.

אם בכל זאת איזה חיידק או וירוס הצליח להסתנן אלינו, אז נהייה חולים בדר"כ מספר ימים, ואולי נקבל עזרה רפואית בדמות תרופה כלשהי.


אז איפה הבעיה עם הקורונה?

הקורונה זה וירוס שהוא גם אלים הרבה יותר בהשוואה למרבית הוירוסים האחרים, גם יכולת ההדבקה שלו לעבור מאדם לאדם יחסית גבוהה (לשם השוואה: יותר גבוהה מוירוסי השפעת הרגלים , אך פחות גבוהה מוירוס הסארס שפקד את העולם לפני כמה שנים) וגם נכון לעכשיו, אין שום טיפול רפואי שניתן לתת כנגדו.

כלומר- הכל תלוי בגוף של הנדבק.


אם נדבק אדם בעל מערכת חיסונית חזקה, הנגיף לבסוף יושמד, אך אם מערכת החיסונית לא תצליח להתגבר על הנגיף, נכון לעכשיו תיתכן סכנת מוות.

נכון לרגע כתיבת שורות אלה, הנגיף לא הגיע לארץ, ונקווה שגם לא יגיע, אך אם תשאלו אותי, יש להיות מוכנים לכך ולנקוט בכל האמצעים.

אז איך שומרים על עצמנו לא להידבק בחיידקים ווירוסים בכלל, ובקורונה בפרט?

1. לשטוף ידיים לעיתים קרובות.

פעולה פשוטה זו עשויה להציל את חיינו. וכעת, יש לעשותה תדיר יותר מבעבר. כמובן לאחר שירותים, לאחר נגיעה במקומות ציבוריים כגון כפתורי מעלית, עגלת הסופר וכו', ובעת לחיצת יד עם אדם זר, יש בהקדם ללכת ולשטוף ידיים עם סבון.


2. אם אין סבון בנמצא, יש להשתמש בג'ל לניקוי ידיים. אנשים נוטים לחשוב כי הג'ל קוטל חיידקים טוב יותר ממים וסבון, ולמעשה הדבר אינו נכון. אבל אם אין בסביבתכם מים וסבון, זו האפשרות הטובה ביותר.


3. לחטא חפצים ואזורים מלוכלכים בבית. אנשים נוטים לחשוב כי המקום המזוהם ביותר בבית הוא השירותים. אבל זה לא נכון. שירותים לרוב מנוקים עם אקונומיקה לעיתים קרובות, בעוד יש אזורים בבית שאינם מנוקים תדיר, ושם עלולות להיות הבעיות האמיתיות. לדוגמא: יש לחטא את הטלפון הנייד , אפשר עם מעט ג'ל לניקוי הידיים. כנ"ל לחטא את מקלדת המחשב. לעבור עם ג'ל חיטוי על ידיות הדלתות בבית, על מפסיקי החשמל. להחליף בתדירות גבוהה יותר את המגבות בבית ואת מברשות השיניים. וכמן כן, לנקות טוב טוב עם מים וסבון את השיש במטבח ואת קרש החיתוך.


4. להשתדל לשמור על מערכת החיסון שלנו חזקה עד כמה שאפשר! איך עושים את זה? הנה לכם כמה עצות.. ראשית, להקפיד להתלבש חם. לפעמים אנו יוצאים בצהריים במזג אויר לא קר, מתעצלים לקחת מעיל לאחר כך, ואז חוזרים בשעות קרות בערב וקופאים מקור. מתכון בדוק להתקררות..


שנית, שינה טובה. יש להקפיד לישון לפחות 6 שעות ביום, רצוי 7-8. כי בעת השינה הגוף שלנו יכול לנוח ולטפל בעצמו. כחלק מהטיפול הוא הורג וירוסים וחיידקים שפלשו לגוף במהלך היום (אם יש כאלה..). בנוסף, כמובן, תונה נכונה.

יש להרבות באכילת ירקות, לפחות 3 מנות ירק ביום, הדבר יגרום גם לשובע ומועיל לירידה במשקל, אך גם ייתן ויטמינים ומינרלים החיוניים למערכת חיסון חזקה.

יש לשתות הרבה מים! מערכת החיסון משתמשת בהרבה מים בעת פירוק חומרים מזיקים. אם לא נשתה מספיק, לגוף לא יהיו "אקסטרה" מים בשביל התהליך הזה, ומערכת החיסון תתפקד פחות טוב. טיפ נוסף- תבלינים!!

כן כן, תבלינים מעולים לחיזוק מערכת החיסון. וכעת בחורף כשניתן להכין מרקים זו שיטה מצויינת על מנת "לדחוף" לגופנו הרבה מהם. ויטמינים כגון כורכום, חוואייג', פפריקה מתוקה וחריפה, צ'ילי וכיוצ"ב בהחלט יסייעו לחיזוק מערכת החיסון. תשתדלו לא להשתמש באבקות מרק, כי בהן אין שום דבר חיובי לגוף מבחינה תזונתית.


ולסיכום, תוספי מזון מחזקים. לדוגמא: כורכום בטבליה הינו חזק עשרות מונים לעומת התבלין כורכום, וביכולתו גם לחזק את מערכת החיסון, וגם להפחית כאבים ודלקות בגוף. טבליות ויטמין סי יכולות לתת מינון גבוה ומכובד של הויטמין, אך ללא הקלוריות הכרוכות באכילת הרבה פירות הדר לשם הדוגמא.. ויטמין סי גם טוב לעור, ואף יש מחקרים שמראים כי הוא עשוי לסייע לפירוק שומן. ואחרונה חביבה, הפרוביוטיקה, שכבר דובר עליה רבות גם בהקשר של ירידה במשקל, טיפול בנפיחויות בבטן ובעיכול לקוי, ומעל הכל, בשמירה על מערכת חיסון במיטבה. יש לשים לב כי ישנם המון מוצרי פרוביוטיקה בשוק, אשר הינם שונים מאוד בטיבם. פרוביוטיקה יכולה להיות בקפסולות של 1 מיליארד חיידקים טובים (שזה אולי נשמע הרבה אך זה נחשב ממש מעט..), ולעומת זאת ישנן קפסולות של 25 מיליארד. ההבדלים עצומים.


מאחלת לכולנו בריאות איתנה

165 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page